Budapest Ostroma - Így fest jelenleg a magyar játék

06.jpg

Sajnos, vagy nem sajnos, régen elmúltak már azok az idők, amikor egyedül, vagy pár fős csapatban fejlesztettek az emberek videojátékokat.

A játékiparban elég régóta megfigyelhető tendencia, hogy az egyre komplexebb, bonyolultabb, "nagyobb" AAA játékokon ma már többszáz fős fejlesztőstúdiók dolgoznak egyszerre.

Természetesen a kisebb, kiadóktól független "címek" esetén még elő-előfordul, hogy csak pár fő alkotja a fejlesztői gárdát. Az pedig külön becsülendő, amikor egyetlenegy ember áll az egész projekt mögött.

Jelen cikkem alanya, a Budapest Ostroma 1944-45 pont emiatt (is) keltette fel az érdeklődésemet. A játék eredetileg Men of War: Assault Squad modként indult még jó pár évvel ezelőtt, az első képek még 2019-ben kerültek fel a játék fejlesztőjének a Facebook-oldalára.

A fejlesztés nemrég újraindult, a játék alatt immáron az Unreal Engine grafikus motor duruzsol, pár napja pedig megérkezett hozzá az első komolyabb bemutató videó, illetve az első fejlesztői napló is.

01_1.jpg

Már csak amiatt is figyelemre méltó a projekt, mivel az egész mögött egyetlenegy ember áll, mindenféle külső támogatás, segítő stáb nélkül. Viszont azt kell hogy mondjam, mindez az eddig látottak alapján egyetlen egy percig sem érződik, a játékról kikerült képsorok egy igen részletes, minőségi és történelmileg hiteles programot sejtetnek. 

Értelemszerűen a munka lassabban is halad emiatt, de a szétbombázott, szétlőtt Budapest az első fejlesztési napló alapján már most is "remekül" fest. (Már amennyire egy háború sújtotta város lehet "szép" ugyebár.)

A korabeli Blaha Lujza tér és környéke a volt Nemzeti Színházzal, a Tisza Kálmán térnek nevezett, mai II. János Pál pápa tér, az akkor épp Magyar Művelődés Házának nevezett, Erkel színházzal együtt már most is "bejárható" úgymond a játékban.

Sajnos eléggé laikus vagyok a témában, de úgy gondolom, hogy annyira részletgazdag, korhű a játék látványvilága, hogy megéri majd kivárni a kicsit hosszabb fejlesztési időt, amíg elkészül a program.

03_1.jpg

Az igazat megvallva, engem már az is teljesen "felvillanyozott", hogy végre játék készül hazánk történelmének egyik fontos momentumáról. Annak pedig még jobban örültem, hogy mindez "hazai" fejlesztés keretei között fog megvalósulni. Természetesen figyelemmel fogom követni a fejlesztés további alakulását, szeretném majd minél több emberhez eljuttatni az "örömhírt", hogy végre "hazai pályán" játszhatunk majd.

Érdekes lesz látni, ahogy megelevenednek majd az ismerős utcák a játékban, én személy szerint most jelenleg, ebben a pillanatban nem is várok jobban játékot, mint a Budapest Ostroma 1944-45-öt.

Bízom benne, hogy hamarosan további friss infókkal is tudok majd szolgálni nektek, addig is is rajta tartom a szemem a programon, úgy gondolom, hogy érdemes minden ilyen fajta ötletet, projektet támogatni a lehetőségeinkhez mérten.

04_1.jpg

A játék hivatalos Facebook-oldalát itt találjátok : Budapest Ostroma 1944-45. Játék, itt további érdekességeket, friss híreket olvashattok a készülő projektről. 

Akit pedig maga a "mozgásban lévő" program érdekel, azoknak pedig belinkeltem ide a cikk végére a Fejlesztési napló első részét, ide tessék kattintani :